بهزادیان گفت:سینماهای کشور به غیر از شهرهای تهران، تبریز و اصفهان، میتوانند از روز جمعه (۲۲ اسفندماه) بنا به هماهنگی با وزارت ارشاد فعالیت خود را از سر بگیرند؛ البته در این مقطع، اکران فیلمهای کمدی ممنوع است. میدانیم شرایط برای اکران گسترده فراهم نیست، اما در تلاشیم ظرف یکی دو روز آینده، یک یا دو اثر جدید را به چرخه اکران اضافه کنیم.
وی افزود: فیلمهایی چون «احمد»، «یوز»، انیمیشن «افسانه سپهر»، «رخ نیلو» و... که پیش از آغاز جنگ سوم تحمیلی روی پرده بودند، همچنان در اکران میمانند و روزهای تعطیلیِ اخیر، جزو هفتههای اکران آنها محسوب نخواهد شد. پیش از آغاز جنگ که در «شورای صنفی نمایش» برای «اکران فیلمهای نوروزی» تصمیمگیری میکردیم، بستههای تشویقی خاصی مصوب شد. حالا برای این یکی دو فیلم جدید نیز همان بستهها را در نظر داریم؛ از جمله اینکه هفتههای اکرانشان بیشتر میشود و محدودیتهای سانس و روز که در آییننامه آمده، برای این فیلمها کاملاً حذف میشود.




نظر شما